Браншът иска два пъти повече пари за туристическа реклама

Представители на туристическия бизнес предлагат средствата за национална туристическа за 2019 г. да бъдат около 32 млн. лева спрямо сегашните 14 млн. лева с промяна на начина на формиране на бюджета за такава дейност, съобщи БТА.

 

Изпълнителният директор на Националния борд по туризъм Поли Карастоянова съобщи, че организацията, подкрепена от ръководствата на КРИБ, АИКБ, БСК, Българския съюз по балнеология и СПА туризъм, Сдружение "Произведено в България", ще депозира днес писма до премиера, вицепремиера по икономическа политика, министрите на туризма и на финансите, както и председателите на двете ресорни парламентарни комисии, в които се предлага приходите в сектора, които за 2017 г. по официалната статистика са 6.9 млрд. лева, да се вземат като основна база, на която 0.5 на сто (32 млн. лева) да бъдат отделени за реклама през следваща година с възможност този процент постепенно да нарасне до 1.

 

Карастоянова каза това на пресконференция с участието на министъра на туризма Николина Ангелкова след срещата й с туристическия бизнес.

 

Предложението било базирано на геополитическия анализ на деловите среди на конкурентни за България дестинации, като е отчетено и устойчивото развитие на българския туризъм.

 

Според тези организации при възможност за по-голям бюджет трябва да се обърне повече внимание чрез специализирани кампании с необходимия финансов ресурс на новите презокеански пазари. Нужни били и специализирани представителства, фокусирани върху туризма, по аналогия с търговски служби и дипломатическите ни представителства.

 

Организациите предлагат и въвеждането на здравни ваучери по подобие на тези за храна, като предоставят възможност за здравен отдих в малките среден клас хотели във вътрешността на страната.

 

Министърът на туризма Николина Ангелкова съобщи, че за трите летни месеца над 4.480 млн. са били чуждестранните туристи в България, което е ръст спрямо същия период на предходната година от 3.6 на сто.

 

Приходите през юни и юли са 1.2 млрд. евро, или 8.1 на сто ръст. На първо място са посещенията на румънски граждани, следвани от тези от Германия, Гърция, Русия, Турция, Чехия, Полша, Израел.

 

За периода януари - юли над 2 млрд. евро са приходите от международен туризъм, или над 8.6 на сто повече спрямо аналогичния период на предходната година, коментира министърът.

 

Ангелкова информира, че са направени над 300 проверки по плажовете това лято, а сигналите на телефоните на ведомството от недоволни граждани намаляват от над 420 миналата година до над 250 това лято. Над 600 хил. лева са наложените глоби и неустойки, от които над 350 000 лева вече са платени. Основните нарушения при проверките при местата за настаняване са били свързани с достъпа на хора с увреждания.

 

В отговор на въпрос министърът информира, че сред административните облекчения за бизнеса е въвеждането на лицева идентификация за електронните услуги на ведомството - например за категоризация на местата за настаняване.

 

В отговор на друг въпрос министърът съобщи, че само два хотела са информирали за оплаквания от шум. Ведомството е изпратило писма с подобно запитване до близо 800 хотела, от които 400 са отговорили и само два са съобщили за жалби срещу шума. Проблемът с шума е един от приоритетите в работата на Валери Симеонов като вицепремиер и една от конфликтните точки между двамата.

 

Ангелкова информира още, че на 25 октомври ще заседава българско-руската смесена комисия, на която се очаква България да постави въпроса за реципрочност на руските визи за български граждани с тези за руснаците за почивка у нас.

 

Източник: www.dnevnik.bg